martes, 1 de noviembre de 2016

Sent el ritme amb CLANCY ECCLES



Clancy Eccles va ser una de les personalitats més estimades i veneratdes de la música jamaicana. Nascut a Daen Pen el 9 de desembre de 1940, Clancy es va traslladar a Kingston l’any 1959. Allà va començar la seva carrera en participar a un concurs de talents al Royal Theater, on Coxsonne Dodd  que es trobava en plena recerca de nous artistes li va oferir una gravació. Va fer la seva primera contribució a l'escena musical local amb "Freedom", un ritme de Ska que va obtindre gran èxit a l’illa l’any 1961. La sessió d'aquest registre es va dur a terme en l'estudi de Ken Khouri, als Federal, al novembre de 1959 amb Aubrey Adams al piano, Ernest Ranglin a la guitarra, Cluett Johnson al baix, Roland Alfonso en el saxofon tenor i Drumbago a la bateria i percussió el mateix Coxsone. Durant els següents anys Eccles va continuant enregistrant temes per Coxsone Dodd en com ara "Glory Hallelujah", "River Jordan", "I Live And I Love", "Rock Of Ages" i "Leave Earth"
El 1963, va gravar Judgement" i"Baby Please"per a Leslie Kong, abans de tallar "I Am The Greatest (aka Cassius Clay)" i "I Need Your Love" per Mike Shadeed. A l'any següent es va traslladar a treballar amb Lyndon Pottinger, el marit de Sonia Pottinger, que va emetre un grapat de temes pel jove cantant, incloent "New Jerusalem", "Miss Ida" i "Sammy No Dead".

La remuneració econòmica, però, era xicoteta per aquells temps, i al voltant de 1.965 Clancy va decidir deixar de gravar per un temps i va marxar a viure en Annotto Bay, on va treballar com a sastre. El 1967 va decidir reactivar la seva carrera de cantant, a la vegada que creava la seva propia companyia de producció. Ell mateix va supervisar la producció dels seus següents treballs, Darling Don't Do That" i "Guns Town" a l'estudi de Coxsone Dodd. Duke Reid li va donar una mica de llibertat als seus estudis de Treasure Isle i a consequència va produir "Say What You're Saying" amb Eric "Monty" Morris, que va resultar ser un gran èxit a l'illa. Clancy va obtenir el seu major èxit durant la transició del rocksteady al reggae. La seva veu pujant el to a "Fatty Fatty" va ser un gran èxit al Regne Unit, entre el públic en general però sobretot entre els skinheads que seguien la música jamaicana en eixe moment. El seu primer èxit amb el reggae va ser "Feel the rhythm".
Al Regne Unit va ser Trojan Records la que va llançar les produccions de Clancy amb la subsidiaria d’aquesta nomenada Clandisc Records. A banda dels seus propis enregistraments com a cantant, també va produir sessions per a molts artistes jamaicans principals, com ara Teton Brown, Larry Marshall i Joe Higgs emprant als The Dynamites, com a banda d’estudi que no eren altres que Hux Brown (guitarra), Clifton "Jackie" Jackson (baix), Gladstone Anderson (piano), Winston Wright (orgue) i Paul Douglas (bateria).

Però l’aportació a la música jamaican es tan gran que no es limita a l’aspecte purament musical, així doncs Clancy també també va ajudar a altres artistes en el llançament dels seus própis segells, com per exemple Lee Perry a qui va ajudar amb la creació del seu segell Upsetter en 1968, tanmateix va prestar a Winston "Niney" Holness els diners per premsar els exemplars del seu èxit, "Blood And Fire" a finals de 1971. Segons conten artistes que van treballar amb ell com Kirk Salmon of the Fabulous Flames a diferència de molts altres productors, Clancy assegurava als artistes amb els que treballava que reberen els diners que els pertanyien, Clancy tractava molt be als seus artistes deia Kirk Salmon.
El 1971, quan el líder del PNP de Michael Manley es va dirigir al poble jamaicà amb la promesa de igualtat i justícia per als guetos, Clancy Eccles es va “pujar al carro” amb una actuació d’alguns dels millors cantants joves per mostrar el seu suport al socialisme del PNP. L'actuació va ser un èxit tal que se li va demanar  a Clancy l'organització de més espectacles. Fins a finals de 1972 Clancy va tenir gran quantitat d'èxit, però a partir d'ací va la seva carrera va minvar. Va seguir fent discos durant la dècada de 1980, però cap d’ells va estar un èxit destacable.
Clancy Eccles moria el 30 de de juny de 2005 a un hospital de Spanish Town, a les afores de la capital de Jamaica, Kingston, cinc dies després de patir un accident cervellvascular. Clancy Eccles és una de les veritables llegendes en el reggae, músic, productor i molt valorat pel seu caracter humanitari ademés de la seva participació en tants aspectes diferents del negoci de la música.

No hay comentarios:

Publicar un comentario