Sugar Pie Desanto ha estat un noms pròpis del R&B, el petit cos de Sugar Pie Desanto s’obria pas entre els gegants del Blues, siguent l'única intèrpret femenina el cartell del Folk Blues Festival nord-americà que va recórrer Europa en 1964. Altres noms própis que completaven el cartell eren Willie Dixon, John Henry Barbee, Sleepy John Estes, Clifton James, Sunnyland Slim, Hubert Sumlin, Lightnin Hopkins i el llegendari Sonny boy Williamson. Les audiències de televisió britànics també van tindre el plaer de degustar el seu acompliment al Ready Steady Go! al mateix programa que els Kinks.
Nascuda a Umpeylia Marsema Balinton (Brooklyn, NY) el 1935, de pare filipí i mare nord-americana es van traslladar a San Francisco quan tenia tres anys. Va desenvolupar el seu talent acompanyant a la seva mare, pianista de concert, a la seva adolescència va ser noticia en guanyar un festival de joves talents organitzat per Jhonny Otis qui la batejà amb el nom de Little Miss Sugar Pie i la va dur de gira, pasant a engrosar les files al seu segell, Federal Records l’any 1955. El nom DeSanto el va rebre de l’estrel.la de basket de la NBA Don Barksdale qui va llançar algunes de les seves grabacions al seu segell Rhythm Records, després de casar-se amb Pee Wee Kingsley va passar a gravar amb ell signant amb diverses companyies. Sugar obtenia el seu primer èxit l’any 1959 amb "I Want To Know“, sota l’etiqueta Veltone d’en Bob Geddins, aquest tema que va atraure l'atenció del mateix James Brown en vore-la aparèixer a l'Apollo Theater de Nova York. Desanto es va passar els següents dos anys cantant amb la seva “Revue”, fets que van desenvolupar en un contracte amb Chess Records, segell on militaven en eixe moment artistes de l’alçada de Etta James, Chuck Berry, Muddy Waters, Buddy Guy, i Bo Diddley.
Els anys següents va llançar un seguit de singles que van causar un gran enrenou en els cercles del R&B, encara que Chess es contenia en alliberar moltes de les seves gravacions perquè no incidiren en l`èxit de la seva màxima estrel.la femenina, Etta James. DeSanto llançava el seu primer single amb Chess Records a principis de 1961. "It Will not Be Long" va ser seguit per diversos treballs editats amb altres segells, tot just abans de tornar a l'any següent amb la balada "Ask Em", desencadenant en un bon grapat de 45” que continuarien fins a 1966. A continuació la companyia de Tommy Tucker, un del grans del moment, colpetjava amb el tema “High Heel Sneakers” l’any 1964, tanmateix la resposta de Sugar Pie Desanto era “Slip-in mules” arribant a les llistes d'èxits per primera vegada. Un dels temes més coneguts de l’artista, “Soulful Dress” rebia similar acceptació, trepitjant fort i obtenint bons resultats. Per altra banda, “Use What You Got", es presentava al món com un sexy blues groove de combustió lenta, mentre que "I Do not Wanna fuss” esdevenia més funky, amb uns ritmes de baix més marcats, així doncs '‘Mama Didn’t Raise No Fools” mostrava un costat més suau i d’ànima melòdica. El productor Billy Davis va suggerir llavors enregistrar un tema amb Sugar Pie Desanto i Etta James aprofitant que ambdues veus poseien el mateix estil, els titols enregistrats eren “Do I Make Myself Clear’ i la contagiosa “In The Basement”, aquesta col.laboració es va introduir amb força a les llistes de vendes.
A principis dels anys 70 DeSanto es va traslladar a Califòrnia, on es va establir i continuà entregistrant treballs, molts han sigut els artistes que durant la seva carrera han fet alguna versió de l’artista evidenciant així l’empremta i la rellevància de Sugar Pie Desanto al mon del R&B i de la música en general.
North East Ska Jazz Orchestra és una big band nascuda el 2012 integrada per 19 joves músics provinents de del nord-oest d'Itàlia amb una devoció per els originaris sons del Ska i del Jazz els han convertit en un de les més energètiques bandes de l'escena. Una veritable big-band que proposa estàndards del jazz barrejats amb la calenta i incisiva sonoritat de les músiques jamaicanes. Els clàssics del jazz i del swing interpretats a l'estil jamaicà dels anys 60, han fet que NESJO s'hagi guanyat, per mèrits propis un lloc a la primera divisió de l'escena de la música jamaicana. L'any 2015 van publicar el seu primer àlbum, Stompin 'And Rollin', que recull deu reinterpretacions de clàssics del jazz i del swing, realitzades a l'estil jamaicà dels anys 60, des del ska original al rocksteady o el reggae. A la fi de 2017, aquesta nova generació de mestres de l'ska-jazz es va donar el gust de compartir un single amb els dos herois del saxo ...
Formats a Sentmenat/Sabadell a principis de novembre de 2011, BLA BLA BLACK són un quintet (veu, hammond, guitarra, baix i bateria) format en principi per l'Alba Pérez (veu), Joan Andreu Reyes (hammond i veus), Toni González (guitarra), es reuniren amb Jordi Martín de FartWest Management, que els hi proposà crear una banda encaminada cap a la música negra; soul, funky, mod jazz... per acabar d'arrodonir el projecte contactaren amb les millors bases rítmiques del Vallès, en Carles Rambla (baix i veus) i Quim Fernández (bateria i veus). Inicien el projecte inspirats en músics de la talla de Billy Stewart, The Young Holt Trio, Eddie Jefferson, Lefties Soul Connection... i amb l’objectiu de crear, més endavant, un repertori amb temes propis. El seu directe és la suma d'experiència, bon gust i contundència sonora amb la que no es pot parar de ballar. Un repertori on es recuperen algunes cares B del soul, garage, el funky i el mod jaz...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada