A la cabina de l'Allnighter... Toni Lyon

I amb el Toni Lyon tanquem l'última sessió del 2016 a la cabina de l'Allnighter i aprofitem per recordar-vos que al New Underground de Barcelona  tindrà lloc una de les festes més atractives      al voltant de les nostres terres per cel.lebrar el cap d'any si lo teu es el rare soul i el R&B.
El Toni va naixer a Còrdova (Andalusia) encara que resideix a Barcelona. En l'època més recent, va començar posant discos al circuit 50s, i va tindre l'honor de participar en festivals i clubs per tot l'estat espanyol i una mica fora de la peninsula iberica: Rockabilly Rave (UK), High Rockabilly (Calafell), Big rumble (Pravia), Desert Wind (Almeria), Rave on (Barcelona), Boogie Chillum (Alacant), Alligator (Jaén), fins i tot va arribar a embarcar-me en el creuer Rockin Cruise, per tota la Mediterrània.
Actualment ha ampliat el radi estilístic, ha col.laborat activament en els esdeveniments organitzats per Northern Clot dinamitzant el seu barri, i en festes orientades al Rhythm & Soul.



- Quants anys portes mostrant la teva música al món? quina va ser la primera vegada i on?
Vaig començar posant discos en el meu període universitari l'any 1989, s'organitzaven festes en el col·legi major en el qual vivia i jo m'encarregava de fer gaudir el públic.
Després d'aquest període vaig estar molts anys en stand by (centrat més en això que en diuen el desenvolupament de la trajectòria professional), fins que el 2009, vaig tornar a fer camí en una festa a la platja, ací vaig reprendre l'afició (i el vici de comprar discos), i fins avui dia en que seguisc buscant nous terrenys que explorar, i sobretot, música que em faça sentir viu.

- Quin o quins formats de reproducció prefereixes a les teves sessions?
Partint que jo veig que cada format té els seus avantatges i és adequat per a cada ús, he de dir que sóc dels que segueixen apostant pel vinil sempre que es puga.
En el meu cas pinxo amb vinil de 7 ", em resulta més còmode el transport, i com diuen per ací, ¡només t'has de saber quina és la cara bona !.

- Quin és l'estil principal a les teves punxades? és l'únic o també t'introdueixes en altres terrenys?
Fins fa un any he estat focalitzat en el rock and roll dels 50 i inicis dels 60 (tant americà com europeu, tant negre com blanc), instrumental, surf, tot molt salvatge i accelerat i per a sessions de dia introduïa western swing i hillbilly.
En l'actualitat m'ho estic passant bomba descobrint temes de Northern i Latin Soul i repassant temes seminals de R & B, que estan afegint "color" a la paleta d'estil i possibilitats.
Actualment, mantinc activitat en tot l'espectre, això sí, preparant la maleta en funció del públic, lloc, hora, i totes les variables que entren en joc, de cara a que tot surti d'allò més be.

- Quina ha estat l'experiència més significativa o el millor record de tots aquests anys?
Quant a bon record: Rave a Anglaterra, dissabte nit amb la sala de tancament bullint, llançar discos i veure com la gent dóna salts d'alegria i et assenyala amb el polze cap amunt, et sents el tipus més afortunat del món. El viatge en el vaixell tampoc va estar gens malament.

- Una anècdota durant una sessió que no oblidaràs mai, alguna petició estranya ...?
Ha, ha, ha, la veritat és que a l'haver punxat molt en clubs i festivals específics, el públic a més de saber al que va, controla bastant i no hi ha ja tantes probabilitats que et demanin coses fora de lloc.
Sí que un cop sonava el Promised Land de Chuck Berry i em van demanar que posés "rock and roll", però no em ve al cap ara cap cosa massa ressenyable.

- Quines han estat les teves últimes adquisicions i que estàs desitjant mostrar al món?
Tinc nouvinguts: Norman Johnson & the showmen - "Our love will grow", el "Love, love, love" de Bobby Hebb, "Juego de palabras" d'Olivia Molina (versió del "The name game" de Shirley Ellis), i com m'encanta punxar a migdia tinc un EP de Hector Hallal "Héctor el arabe", que és una delícia.
Sense deixar de banda el rock and roll, vaig aconseguir un single d'un cantant australià Colin Cook amb una versió del "Stop sneaking around" de Ricky Nelson que serà una passada!

-Top Five, 5 temes per a cada moment de la nit:
Per començar la festa ... Joe Simon-I got a whole lot of loving-Sound stage 7
Per escalfar l'ambient ... Ray Barretto-Soul Drummers-Fania
Per mantenir el foc viu ... The Ethics-Look at me know VENT
El colofó ​​... Norman Johnson & the showmen - Our love will grow- Action
L'acomiadament ... Phyllis Dillon - Perfidia- Treasure Isle

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MIQUEL INJECTION, The Scorcher crew