A la cabina de l'Allnighter i les barreges del Beat... Maria Carles


Es diu Maria Carles, lleidatana i fa anys que és militant de la música Soul. Tot va començar als anys 90 quan als meus bars de capçalera, La Casa de la Bomba i el Pentagrama sonàven recopilatoris de Kent, Stax o Motown. En aquells temps s’editava un fancine a Lleida, el Breakaway Soul Club que també incloia una cinta en cada numero. Encara que és més habitual de les pistes de ball que de les cabines de tant en tant deixa veure de la extensa col·lecció que atresora. 

- Quants anys portes mostrant la teva música al món? Quina va ser la primera vegada i on? 
Com he dit abans, no freqüento massa les cabines, encara que últimament m’ho demanen més, casualitats... Prefereixo ballar!. La primera vegada crec que va ser en una sessió de tarda del S4R de Bilbao. 

- Quin o quins formats de reproducció prefereixes a les teves sessions?
 Sense cap dubte, el vinil 

- Quin és l’estil principal a les teves punxades? És l’únic o també t’introdueixes en altres terrenys?
L’estil principal que punxo és soul però també poso altres coses de música afroamericana (funk, gospel, …) 

- Quina ha sigut l’experiència més significativa o el millor record de tots aquests anys? 
La sessió que vaig posar a Bilbao, a un club bimensual que es diu Soulero.

- Una anècdota durant una sessió que no oblidaràs mai, alguna petició extranya? 
Fa molts anys vaig treballar a un bar de Lleida que es diu La Casa de la Bomba, els dilluns només hi treballava jo, a més a més de posar copes, també posava música. Va venir un noi i em va dir: pots posar “el toro enamorado de la luna”?. Em va fer molta gràcia… tot el meu respecte pel Fari!

- Quines han estat les teves últimes adquisicions i que estas desitjant mostrar al món? 
A casa nostra arriben discos gairebé totes les setmanes. Ahir vaig escoltar un LP dels Notations – Still Here que va arribar fa poc i que m’encanta. 

Top five, 5 temes per a cada momento de la nit.
Per començar la festa… Leroy Hutson- I think I’m falling in love 
Per escalfar l’ambient… Harold Melvin & The Blue Notes- Where are all my friends
Per mantindre el foc viu…. Darrell Banks- I’m the one who loves you 
El colofó… Teddy Pendergrass- Do me 
L’acomiadament... Innersection- I’m in debt to you


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MIQUEL INJECTION, The Scorcher crew