Ann Pebbles, la reina del Southern Soul.


Es diu d’ella que era una cantant xicoteta amb una potent veu i una actitud encara més forta, Ann Peebles juntament amb Al Green i, més tard, O.V. Wright va ser una de les artistes que van definir el so de Hi Records, el llegendari segell de Memphis propietat de Willie Mitchell. Fàcilment podriem estar parlant de la millor cantant femenina dins les files de Hi Records, així com una de les millors cantants de Deep o Southern Soul de principis del 70. Pebbles va escriure una bona part del seu propi material junt al seu marit Don Bryant, el seu nom prenia força a base de temes d’amor i desamor com ara "I'm Gonna Tear Your Playhouse Down.”, tot i això no sempre va obtindre el reconeixement que mereixien les seves composicions.

Peebles va néixer el 27 d'abril de 1947, a East St Louis, Missouri. El seu pare era un “ministre de Deu” i la seva mare cantant, i com no, Peebles va començar a cantar a una edat primerenca al cor de l'església del seu pare, a la vegada formava part del cor que portava el cognom de la seva familia, el Pebbles Choir qui sovint anava de gira per tot el circuit evangelic des de que el va fundar el seu avi. Arribada l’adolescència es va introduir al circuit de clubs de St. Louis acompanyant son pare, allà és on va coneixer a Oliver Sain llegenda de blues local, a qui és va unir de forma esporadica. A Pebbles li va arribar el seu moment l’any 1968 durant un viatge a Memphis on va coneixer al trompetista Gene “Bowlegs” MIller, Miller feia no res que havia signat amb Hi Records i en aquell moment va quedar meravellat amb la veu d’Ann Pebbles, tant que la va portar davant el productor de la companyia Willie Mitchell per fer una prova d’audició. Mitchell qui es trobava inmers en el canvi d'estils al segell (abandonava el Country per centrar-se amb el R&B) va oferir-li inmediatament un contracte a la cantant qui encara no havia complert els 21 anys d’edat.

Mitchell va unir Peebles amb el cantant i compositor Don Bryant, home de la casa que llavors es trobava a la recerca de la formula per entrar de ple a la llista d'èxits de R&B. Peebles i Bryant aviat van començar a escriure junts, no va ser l'únic que farien junts. Mentrestant, Peebles va gravar el seu primer single, "Walk Away", una cançó escrita per Sain que no va aconseguir arribar al Top 20 a la llista de R&B. El va seguir, "Give me some credit" que també va ser un èxit menor. Ambdues cançons van apareixer a l’album debut de la cantant que portava per nom “This is Ann Pebbles”.

Amb el seu quart senzill la cantant ja anava fregant l’èxit, l’any 1970 el tema “Part time love” es va clavar de ple al Top 10 de la llista de R&B. L’any 1972 veia la llum “Straight from the Heart” que contenia un bon grapat de temes de gran qualitat com ara “I Pity the Fool," "Slipped, Tripped and Fell in Love," "I Feel Like Breaking Up Somebody's Home" (versió de Bette Midler), i "Somebody's on Your Case, la qualitat vocal i l’èxit de Pebbles anaven crixent i com a mostra el seu discl “I Can't Stand the Rain” el que molts qualifiquen com el millor treball de la cantant. Amb "I'm Gonna Tear Your Playhouse Down” escrit per Pebbles, Bryant i Bernard Miller va aconseguir el seu major èxit arribant al numero 6 de la llista de R&B, lloc que també fregaria amb les següents composicions "(You Keep Em) Hangin 'On" i "Do I Need You"

L’any 1974 va contraure matrimoni amb Don Bryant, Peebles llavors era tota una estrel.la al circuit de soul, encara que no va tornar a gaudir del mateix èxit comercial amb les següents composicions, "Beware," "Come to Mama," i "Dr. Love Power" l’any 1975 ocupaven llocs més discrets dins la llista d’èxits. L’augment de la música disco i la venda d'Hi Records en 1977 va minvar l’impuls de la seva carrera, aquest fets i la incapacitat de Pebbles d’entrar al Top 50 amb els nous temes, va fer que la cantant s'apartara de l'industria musical i es centrara en la seva familia.

Peebles es va reunir amb Mitchell l’any 1989 per a editar "Call Me", un àlbum llançat per Waylo el nou segell  de Mitchell, segell que no tindria molta durabilitat, la reaparició va ser força decebedora  consequència d'un so dominat per una instrumentació electrònica estèril. Peebles va tornar a un enfocament més orgànic mitjançant la signatura amb Rounder Records filial de Bullseye Blues. Els següents anys va signar diversos treballs i col.laboracions amb altres artistes del gènere com ara Mavis Staples i Shirley Brown, així com va fer aparició en diversos àlbums de Maria Muldaur. Mentrestant, “I Can't Stand the Rain” va ser versionat per nombrosos artistes, com Tina Turner, i samplejat per la rapera Missy "Misdemeanor" Elliott siguent gran èxit l’any 1997 al disc "The Rain (Supa Dupa Fly)."


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MIQUEL INJECTION, The Scorcher crew