A la cabina de l'ALLNIGHTER... RUDIE BAM BAM

Va néixer a León (Castilla) encara que resideix ja fa una decada a la ciutat del Túria, vinculat al món de la música des de ben xicotet ha participat en gran quantitat de projectes, un del últims tocant la bateria amb la banda valenciana d'Early Reggae, The Offbeaters, a cada sessió aquest lleonés es deixa la pell per que la festa no decaiga ni un segón, el rudie Bam Bam ens conta com s'ho fa per a que així siga.




- Quants anys portes mostrant la teva música al món? quina va ser la primera vegada i on?
Buff!! Als amics els porte donant la tabarra des de sempre….
Fa –no recuerde be- uns set o vuit anys vaig estar emitint un programa setmanal acosta de ls ritmes jamaicans a Radio Malva, durant un año… aquest fou el meu primer contacte amb els “faders” de la taula de mescles.

- Quin o quins formats de reproducció prefereixes a les teves sessions?
Indubtablement, avui per avui, em decante pel negre o vinil, alguna vega he emprat elsCD’s, (inclús fins i tot cintes de cassete, això si que es “vintage”)
Indiferentement si es single, E.P. ó L.P., 7”, 10” ó 12”. original o reedició, no m'agrada vore tant de fanatism en la relació “original vs. repress” ó “L.P. vs 7”.
Al cap i a la fi el que importa es el tema (i que s'escolte en condicions) 
Et puc dir que m'atrau el format de 7”, por la comoditat a l'hora de seleccionar el tema… es fàcil, no en tinc molt bon pols i deixar caure l'agulla en meitat d'un L.P. i amb alguna copa de més sol convertirse en una odisea.

Quin es l'estil principal a les teves punxades? es l'únic o també t'introdueixes en altres terrenys?
Es imposible definir un estil en concret, però, cualsevol que estime  la música, la bona música, podrá entendre-lo.
Em decante sobre tot pels ritmes jamaicans -Calypso, ska, reggae i rocksteady- però lo que realment em torna boig es el Early Reaggae o Skinhead Reggae, ritmes crus, agresius i sobre tot molt de hammond, temes en els que aquest instrument pren protagonisme, però en aquest aspecte no es centra sols en les West Indians...
Rythm'blues, Northen soul, boogaloo, latin jazz o freak beat m'han enganxat tambe des de fa algún temps... i cada vegada m'agarda més introduir temes cantats en la meva llengua materna, perque també ací em tingut grans bandes com Los Brincos, Los Bravos, Los Gritos, Los Salvajes, Los Canarios, Los Mustang, i com no, el grandíssim Bruno Lomas...
Resumint, només podria definir les sesisones com 60's, i aixó abasta un gran ventall de posibilitats musicals, que al cap i a la fi, totes comparteixen les mateixes arrels, la música negra.

- Quina ha sigut l'experiència més significativa o el millor record de tots aquestos anys?
Una pregunta difícil. Será que tinc mala memoria…. no , en serio, cap en concret, i totes en general, però, potser  lo méss significatiu es compartir la cabina amb grans amics, com els xics de Bredda (Valencia) Blue Beat Cartagena, La Patrulla Belvis (León) ó Mod Picadilly Club (León)

Quines han estat les teves últimes adquisicions i que estas desitjant mostrar al món?
Doncs últimament m'estic moguent cap algo un poc més allunyat de lo jamaicà, de l'últim que ha entrat a la meva maleta et citaré a :
Tony Christie – give me your love again- 
Nicky Wilson – Stone soul loving
Gwen Owens – just say you’re wanted
Jesse James – love is allright
Larry Clinton – she’s wanted….

-Top five, 5 temes per a cada moment de la nit:

Per començar la festa...Wash wash –Prince Buster
Per calfar l’ambient... Harris Wheel - Reggaeites
Per mantindre el foc viu... Riverton City – Tommy McCook
El colofó... Landslide – Tony Clarrke / Taned Love – Gloria Jones
L’acomiadament... Pow wow – Mani Corchado / Baby Almendra – Combo Nacional




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MIQUEL INJECTION, The Scorcher crew