A la cabina de l'Allnighter... LABASE MARTINEZ

Conegut col.leccionista i Dj d'escena Ska, Rocksteady i Boss Reggae, i máxim responsable de la Asociación Cultural Reggae Warrior Crew, on ha exercit com organitzador e impulsor d'iniciatives i events al voltant dels sons originals jamaicans des de fa més de 12 anys. Destacant el festival internacional All Reggae to the People, la cita mensual Rocksteady Beat Club, per on han pasat les millors bandes del "revival" ska/Reggae mundial, i un gran nombre d'events especialitzats en fomentar la cultura jamaicana del vinil, como la trobada itinerant Put Down Your Fire o el club numero 1 de "oldies jamaicanos" en Andalusia: Long Shot! Resenyant també la seva su trajectoria com membre fundador i baixista d'una de las bandes d'Early Reggae/Rocksteady més destacades i reconegudes del panorama europeo: Red Soul Community.



- Quants anys portes mostrant la teva música al món?quina va ser la primera vegada i on?
Son ja uns 13 anys rera els plats des de que vaig punxar, per primera vegada, a l'antic "Entresuelo" de Granada, quan estava situat en una transversal d'aleshores els gloriòs carrer Elvira. Recuerde que es va anunciar com festa "Ska Dance" i que la meva maleta anava carregada de molt de so nord-americà dels 9, grups europeuss de 2 Tone i bandes enmarcades en lo que es denominava "tercera ola".- Quin o quins formats de reproducció prefereixes a les teves sessions?En l'actualitat gaste, i preferisc, el format vinil 7 polsades. Sempre porte premsat original, però, no tinc cap problema si no es així.

 - Quin es l'estil principal a les teves punxades? es l'únic o també t'introdueixes en altres terrenys?
Col.leccione singles d'oldies jamaicans compulsivament i això fa que adquerisca, sempre que puga, edicions limitades, nous premsats amb temes difícils d'aconseguir... a banda d'originals jamaicans i británics.

- Quina ha sigut l'experiència més significativa o el millor record de tots aquestos anys?
Per sort he pogut punxar els meus discos regularment durant molts anys i això ha fet posible gaudir d'un bon grapat de bones experiències i recuerds. Alguns d'ells, situats entre els millors de la meva vida. Amb molta estima, i com una de less millors, recuerde el X Aniversari de Reggae Warrior Crew en 2012 a Granada on vaig compartir plats amb Jurassic Sound (You & Me on a Jamboree / Brasil). Crec fou una nit històrica per als sons jamaicans a Andalusia, i aquesta opinió es generalitzada entre tota la gent que pugué viure-la en directe. Ala meva ment están sempre també les meves sessions al primer Monster Weekend o el One Top Weekend, ambdos celebrats a l'Afrodisia Club (Granada), amb gent de tota la península ballant, corejant i demanant algún que altre rewind, que no sol ser habitual en sessions de ritmes originals, però que poc a poc han calat per ací. Recentement la meva visita a Oslo, on vaig anar convidat pels xics de Rudie Sounds, s'ha posicionat entre les millors experiències que mai he tingut, tant a nivell personal dins de l'escena com rera els plats. En teoría tornaré prompte per aquelles latituts.

-Quines han estat les teves últimes adquisicions i que estas desitjant mostrar al món?
Recentement la meva major adquisició ha sigut "You Hurt My Soul" de Joe Higgs amb Lyn Taitt & The Jets en Merritone, en perfects condicions i acompanyat de sobre de paper original de Federal Record. Quan em va arribar a casa vaig sentie una gran sensació d'alegria.Per altra banda, he aconseguit dos temes que estaven en la meva llista de més buscats des de feia molts anys, i que encara no he pogut punxar, per una banda "Pee Pee Cluck Cluck" de The Pioneers en un blank jamaicà (amb molt millor premsat que l'existent en UK JJ/Pyramid) i, per altra, Drifter de Dennis Walks en premsat original jamaic`s del label Afro, bastant extrany i amb el que em vaig creuar per casualitat.


-Top 5 per cada moment de la nit segons Labase Martínez:
Per començar la festa... Soul Brothers - Shanty Town (Island) 1966
Per calçar l'ambient... Prince Buster and The All Stars - Love Oh Love (Olive Blossom) 1967
Per mantindre el foc viu... Sidney, George, & Jackie - Reggae Fever (ATTACK) 1974
El colofó... The Blues Busters w/ Byron Lee & The Dragonaires - I Won't Let You Go (BRA) 1965
L'acomiadament... Keith & Tex - Tonight (Groove & Moove Pre / DH) 1967





Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MIQUEL INJECTION, The Scorcher crew