A la cabina de l'Allnighter... Álex Diez Garin (Opera Prima, Los Flechazos, Cooper)

Del convidat d'avui a la cabina de l'Allnighter ben be podriem haver fet qualsevol article de repàs sobre la seva extensa carrera com a músic, com per exemple un poc d'enyorança recordant els seus anys daurats a Los Flechazos o com va saber re-inventarse a si mateix i liderar una de les millors bandes de Power pop-indie del moment amb Cooper etc. lo cert es que sempre hi haurà temps per això. La nostra cabina havia quedat molt buida des de la darrera visita del fantàstic DJ Goodfella  el passat més de setembre hem decidit ordenar-la un poc, llevar-li la pols  i convidar a Alex i la seva maleta plena de píldores per tornar a donar la vida que mereix aquest nostre espai.
Senyores i senyors la cabina de l'Allnighter es vesteix amb les millors gales perque l'ocupe una de les persones més representativa de l'escena mod estatal, des de terres castellanes: Álex Diez Garin (Opera Prima, Los Flechazos, Cooper).





-Quants anys portes mostrant la teva música al món?
Vaig començar a punxar discos a León, la meva ciutat, en les primeres festes mods que organitzavem la meva pandilla allà cap al 85. Recorde tindre que portar els meus mis discos ordenats, escrit en una xulla de paper cada tema que volia posar, i haver de pasar tot el montó al dj del bar o de la discoteca perque en aquella época no ens deixaven entrar a nosaltres a punxar (¡!), només es deixaven escollir  la música. Aquell fou el sistema en la discoteca La Mandrágora inclús al segón Purple Weekend, un tostó. Un any després ja em deixaven entrar a totes les cabinas de la ciutat, movíem molta gent llalvors. Punxavem amb discos, Lp’s, movíem caixes i caixes cada vegada que eixíem de festa.

-Quin formato de reproducció utilitzes o prefereixes a les teves sessions? 
El que més m'agarada es emprar singles de vinil. Quan punxe en events mods, això ho parte a ral peu de la lletra, només 45 originals. Quan punxe per un públic más eclèctic, pose molt de brit-pop, nuves onades , grupos espanyols dels 80 y grups indies, ademés de música dels 60. En aquestes ocasions seguisc posant singles, però també porte Lp´s, cds i cd singles. Sempre tot original, no tinc discs tostats ni MP3 ni res d'això.

-Quina ha estat la teva experiència més significativa als plats o de quina guardes millors records? 
El millor record de dj sonels anys que em van convidar a una concentració mod que es cel.lebrava en Alemanya, Tha Man From UNKLE. Tenia lloc a un poblet prop del Rhin: ens tancavem durant tres díes a un hotel unes duescentes persones de tota Europa i ens divertíem com si no hi hagués demà. Uns vuit djs, per a tot el mogolló, música sense parar des de el migdia fins less vuit o nou del matí; tenias oportunitat de fer sonar tot el que duies en la maleta, inclús varies vegades.
Un altre gran record es el d'una festa en un poble de La Mancha (no recorde el nom) que van organitzar uns xics que tenien un grup, Los Tímidos. Van tocar Octubre, Los Prismáticos i ells, i jo era l'únic dj per a tota la nit. M'ho vaig pasar bomba, posant clàssics i no tan clàssics de soul i beat per unes 150 persons que van parar de ballar en tota la nit, encara que no conequeren res del que sonava (o quasi res). Eren els temps dels primers Purple Weekend internacionales, temps de fer un poco de proselitisme, en bon pla.

-Quines han sigut les teves últimes adquisicions personals i que estás desitjant mostrar al món? 
Resen especial. En Beltza Records (San Sebastián) em vaig pillar fa un mes uns quants singles de Nueva Ola española molt xulos. L'altre dia vaig estar punxant a París, i els vaig programar uns quants temas en francés que triunfaren (“Le Temps d’y Penser” de Erick St. Laurent es siempre un plena-pistes)


-Top 5 per a cada moment de la nit segons Alejandro Diez: 
Per començar la festa... “Stay” de 60ft. Dolls
Per escalfar l'ambient...  “I Got A Feeling” de Barbara Randolph
Mantenint el foc viu... “Crocodile Walk” de John Mayall
El colofó... “Los Ramones” de Los Pistones
L'acomiadament... “Standing Next To Me” de Last Shadow Puppets


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MIQUEL INJECTION, The Scorcher crew