A la cabina de l'Allnighter... FONSOUL

Per finaliztar els articles relacionats amb el Rhythm & Beach 2014, tenim un altre dels PD que estaràn fent moure els malucs al respectable el cap de setmana vinent, tot dins el set de luxe que conforma el weekender castellonec en aquesta edició. Parlem d'un clàssic de les cabines als millors clubs de Barcelona i potser  un dels selectors amb més repercusió internacional dins del weekender,  senyores i senyors... Mr Fonsoul.

- Quants anys portes mostrant la teva música al món? quina va ser la primera vegada i on?
Uff, ni ho recordo. Porto quasi tota la vida col.leccionant. De petit feia "sessions" a la familia a l'estiu, recordo. Suposo que llavors va ser el començament.

- Quin o quins formats de reproducció prefereixes a les teves sessions? 
Això ha anat canviant al llarg dels anys. Als setanta "punxava" amb cassette. Als vuitanta amb LP, a les festes que montavem a la uni per ensarronar xiquetes. Als noranta vaig estar punxant indie un grapat d'anys, quan tocava a bandes del rotllo. El format llavorts era el CD, ja que la majoria del material no estava editat en vinil. I cap al 2000 vaig començar amb el soul, el r&b, i de nou vaig canviar de format, set pulçades. I fins avui. Unicament punxo singles, les cassettes ja no se on paren, els CDs son per els nens, que son petits i els han destrossat, i els LPs per escoltar tranquilament a casa.

- Quin es l'estil principal a les teves punxades? es l'únic o també t'introdueixes en altres terrenys? 
Des que col.lecciono 7" fonamentalment es música afroamericana dels 50 als 70, és a dir r&b, soul, popcorn, mod jazz, funk, ska, rocksteady, boogaloo, crossover etc Però també m'agrada molt el garatge america dels 60 i per exemple el powerpop nuevaolero mod de finals dels 70. El que pasa es que quasi mai punxo aquests estils, quan s'em convida es sempre per tot lo altre.

- Una anecdota durant uns sessió que no oblidaràs mai?
Bé, a Berlin aquest any una noia imponent em va demanar que repetis un tema que havia sonat abans. Li vaig dir que això no l'havia fet mai, pero que si el posava, que faria ella per compensar-me. El que em va dir m'ho reservo, i tot i ser molt temptador, no, no vaig repetir el tema  

- Quines han estat les teves últimes adquisicions i que estas desitjant mostrar al món?
Complicat, entren moltes coses, el que em sol fer més il.lusió son temes desconeguts per la majoria, a veure quina mena de reacció tenen. Per dir alguna cosa concreta, el Bach Yen - Johnny hold my hand, o el Jay Man- Swingin' round the town.

 - Top five, 5 temes per a cada moment de la nit:
Per començar la festa... No ho he fet mai encara, pero deu de molar a saco començar amb The Billy Ball Upsetters - African Suspense. Espero el moment adequat per fer-ho...el Rhythm & Beach
Per calfar l’ambient...  Un clàssic, si la cosa està tèbia, un clàssic mai no falla. Per exemple Little Joe Hinton - Let's start a romance
Per mantindre el foc viu... boogaloo!! Hector Rivera - I want a chance for romance. Tracta de no ballar-la!
El colofó... No diferencio gaire colofó de ender, però bé, entenc tema cap al final molt reconeixible, diguem de mans enlaire. Cleveland Robinson - Love is a trap
L’acomiadament... En aquests moments en faig servir dos els pocs cops que tanco una nit, i serien Louis Jordan - Comin' down i Donnie McGowen - It's been a long time, molt downtempo, pero trobo que una nit s'ha d'acomiadar així.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

MIQUEL INJECTION, The Scorcher crew